Een Vlaams stofje en een Vlaams patroon

Ik ben nogal fan van Vlaamse designers en hun stofkeuze. Als je lang genoeg kan wachten, krijg je bij Mondepot de kans om de stoffen op de rol te kopen. Ik kocht bij vorige lancering meteen een stuk van deze gele bloemen. Ik plande een midirok en bestelde zonder nadenken 70 cm. Helaas hield ik geen rekening met de stofbreedte. En de rok zou nooit lukken.
Toen ik het naaimagazine van Veritas doornam, viel mijn oog op de top Brigitte.
Geen knopen, geen ritsen, ideaal voor een luchtig stofje. En met een beetje puzzelen net genoeg stof.


De vlindermouwen liet ik onafgewerkt. Ik waagde me even aan omzomen, maar omdat de stof zo fragiel is, gaf dat niet mooi in de bochten. Ik vind het zo ook wel leuk.








Reacties

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!