KLEUR!

Ik hou wel van pastels, maar als de zon ons weer zo'n zomer geeft als de vorige, dan komen knallende kleuren toch eens zo mooi uit.
Onze eerste kleurige zomerstuks rollen van onder de naaimachine. 
En deze is een patroon voor volwassenen, maar met een meter 65 kom je al aardig in de buurt.
Ik naaide de Birdy jumpsuit uit het laatste naaimagazine van Veritas.
Ik liet Emma zelf de stof kiezen en ze koos resoluut voor deze zwart wit strepen met bloemen zoals het in het magazine staat.
Je kan kiezen tussen lange broek, culotte of korte broek. Met striklint of zonder.
Wij kozen voor de lange versie en naaiden de kleinste maat.
Ik veranderde helemaal niets aan het patroon. Maar tijdens de eerste pasbeurt viel op dat wij de split op de rug met de lintjes niet nodig hebben. Aangezien de overslag los genoeg is vooraan. Ik naaide wel een knoopje om alles dicht te houden. Zo staat het ook aangegeven op het patroon. 

De broek komt nog lang genoeg, maar die inleggen doe ik nog niet. Het is nog geen zomer en Emma groeit nogal. In de taille zit een elastiek verwerkt. We naaiden geen lint meer voor erbij omdat dat meestal het eerste is dat hier verdwijnt in de kast. We dragen dat niet.

Patroon Birdy uit naaimagazine nr 18 van Veritas


Reacties

  1. Emma staat supermooi met deze broek, ik ga ze zeker eens tonen aan onze dochter. Het patroon zal goedgekeurd worden denk ik, de stof twijfelgeval hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dit model gaat in ontzettend veel printjes mooi zijn!

      Verwijderen
  2. Toen ik je blog ontdekte waren dat nog echt 2 superschattige kindjes. En ziet nu eens naar die langbenige juffers! Mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. straf he, zo snel gaat het allemaal

      Verwijderen
    2. Dat moest ik ook denken, waar zijn die kleine, schattige meisjes naartoe joh? Al echte dames nu!

      Verwijderen
  3. Supermooi! Staat haar ook geweldig :-) En geeft me instant-zomergevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. staat haar echt supergoed! en OMG, Emma is dus groter dan mij :O

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 1m65? Echt? Dan is ze groter dan ik! Waar is de tijd dat ik hier kwam lezen en jouw dochters twee schattige petoetjes waren...
    Los daarvan, die jumpsuit staat haar super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Straf he. We staan daar ook vaak bij stil. Vooral als ik andermans kinderen zie :-)

      Verwijderen
  6. Ze staat er super mee! Duidelijk een dochter die weet wat ze wil en dat dan ook af kan! En een mama met véél talent :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!