De trui die dan toch goed kwam en de short uit een gekoesterd lapje.

Ik dacht, ik naai eens een trui. Maar omdat ik altijd dezelfde twee patronen gebruik, zocht ik eens wat anders. Ik vond er één in het sweaterboek: I love sweaters.
Ik maakte de trui in een pastelpaarse tricot. Ik had die voorzien om een nieuwe donsovertrek te worden, maar ik had na de wasbeurt/krimpbeurt zo'n 20 cm te weinig. 
Het werd een trui dus. 
En dan…
vond ik geen passende boordstof voor de randen. De hals kon ik afwerken met een stuk stof geknipt schuin op de draadrichting. Opgelost.

En dan…
Bleek de trui veel te groot aan de mouwen.
Oprollen bleek een tof alternatief.

En dan…
Bleek de trui te lang te zijn, maar aangezien ik geen boordstof vond, zoomde ik om met een elastiek er in.

Tadaa!
Er kwam nog een flexfolie printje op en nu zijn we content.



De short knipte ik uit een zalig mooi stofje. Het is een mix van katoen en linnen waardoor we wel kreuken krijgen. Maar dat vinden we ok.
Ik maakte de Tintin-short in de grootste maat.


 patroon trui uit I love sweaters
stof uit de stock van Liesellove

Patroon short Tintin
stof van … (weet ik niet meer!)


Reacties

  1. Dit staat haar heel leuk!
    Prachtig stofje gebruikte je voor de short. Zo heerlijk zomers.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!