Die keer dat ik ging freestylen om een patroon te redden

Ik had een broek op de planning gezet en bladerde door mijn stapel Ottobres. De meeste van die boekjes heb ik al jaren en nu groeiden de meiden uit veel patronen, maar wel weer in een aantal nieuwe. Ik vond het patroon van een skinny broek en naaide ze uit de streepjes van See you at six.
Het patroon schrijft voor om bovenaan een elastiek in de zoom te verwerken. Kijk eens goed naar waar de naad zit? Te laag hé. Ik loste dat op door er een bovenstuk aan te hangen. 
Dat tekende ik zo. Ik vertrok van de breedte van de broek en tekende flappen voor en achter.
De hoogte bepaalde ik op de lijfjes van de tieners. De riemen maakte ik eerst wat te lang en liet steeds passen tijdens het maakproces.

Het resultaat is een speelse salopette die perfect te combineren valt met het t-shirt dat ik vorig jaar maakte. 



 Stof See you at six
Patroon broek Ottobre magazine

Reacties