#happybackpack mini

Emma kreeg een nieuwe rugzak uit een stofje dat we intussen ook vintage kunnen noemen. Ik kocht het in 2012 of zo en maakte er reeds een Ipadhoes uit. Ik had nog een halve meter over. 
De patroondelen van de happybackpack groot formaat pasten wel, maar dan mocht ik geen rekening houden met de print. Daarom maakte ik de kleinere versie.


De rits kocht ik destijds bij het stofje en die kwam eindelijk van pas. Ik had helaas geen fournituren meer in huis, geen tassenband en geen metalen glijders. Ik vond een oplossing door de riemen te maken uit de stof en meteen op maat te knippen.


Door de leuke print van de stof en het gebrek aan stof naaide ik geen zak op het voorpand. Ik liet eveneens de lussen weg bovenaan. Die zouden nogal zwaar overkomen bij dit tasje.


Het resultaat is een vrolijk rugzakje om mee te nemen op zomerse avonturen. Maar eerst die examens goed doorkomen.

Het patroon is de happy backpack van Ateljee Caro.
Momenteel wordt nog druk gewerkt aan de lancering van het patroon. 
Ga alvast eens kijken (en volgen) op haar Instagram.



Reacties

  1. Idd een heel vrolijk rugzakje 👌🏻 Waarmee verstevig je de rugzak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben geen tassenmaker en had enkel wat gewone vlieseline in huis. Ik streek meerdere lagen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!