Batik top


In mijn stoffenverzameling had ik nog een half metertje tencel tricot. Ik wist dat ik er niet veel meer mee kon maken dan een zomers topje. Het patroon van deze top haalde ik uit het boek I love T-shirts. Omdat de kleur wel wat gepimpt kon worden, diepte ik kleurstofpoeder op. 
We hadden geen plannen om de stof helemaal te schilderen en ook niet om Batik-gewijs zoals in de jaren 90 kringen te maken. We gingen aan de slag met een rietje en maakten spatjes.

Ik knipte eerst het patroon uit en naaide alle stukken behalve één zijnaad. Zo kon het topje open liggen op het stuk karton. De wind droogde ons experiment heel snel.


Ik versmalde het voorpand bovenaan een beetje en rimpelde een stukje op de rug. Verder maakte ik het patroon zoals voorgeschreven. Ik maakte de 164-170.



Patroon I love T-shirts
stof Tencel bij Madeline Stoffenmadam
(je moet het voelen en je bent verkocht)





Reacties

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!