Vrouwendag vieren in een zelfgemaakte jurk


๐Ÿ’™
Het leek alsof mijn blog even zelf vergeten was dat ik de schrijver ben van dit stukje op het internet.
Ik zal dat even voor jullie kaderen. Ik besloot om vorige zomer mijn dromen waar te maken en solliciteerde voor een nieuwe job. Ik kreeg de functie en werk sinds september elke dag vol overgave als directeur van een landelijke basisschool. Ik kan er al mijn creativiteit in kwijt en gelukkig maar, want er gaat zoveel tijd naar de job dat mijn naaimachines er wat verloren bij stonden. 
Maar dan was er schoolvakantie en ik besloot even helemaal uit te pluggen. Van het werk dan.
De stekker van de naaimachines ging er weer in.

Ik moet zeggen dat het even zoeken was. Mijn spullen stonden netjes opgeborgen in een kast. Vroeger waren ze een vast deel van mijn interieur. 

Ik naaide een jurk voor mezelf. Als bovenstuk gebruikte ik het patroon van de Bobbinhoodsuit. 
Ik naaide er een wijde rok onder. Dat patroon hergebruikte ik uit het rokjes-boek van Zsazsa.



De stof is een gladde materie. Ik had al snel door dat omzomen op een onzichtbare manier moest gebeuren. Ik vond in mijn voorraad naadband en streek de zomen daarmee om. Zowel aan de mouwen als de onderkant van de rok. Netjes en zonder storend stiksel.
De knopen komen uit de eindeloze voorraad van mijn grootmoeder.




De stof is een parel van EDITEX.
Dat is de groothandel die levert aan onze favoriete stoffenwinkels. 


Reacties

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe job! Het naaien ben je duidelijk niet verleerd ๐Ÿ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoontje! En ik vond het hier al zo stilletjes! Nu begrijp ik waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo blij dat ik terug kan komen lezen en genieten van al dat moois ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik ben blij dat ik terug kan komen lezen en je mooie creaties kan bewonderen. Succes met je nieuwe job.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige jurk en wat zie je er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jurk in een mooie stof! Staat je leuk!
    Van je nieuwe job had ik gelezen, maar nog niet wรกt je nieuwe werk was. Wat leuk om te lezen dat wij hetzelfde werk doen. Voor mij ook sinds de zomer van 2019. En ja, zo'n vakantie is dan hรฉt moment om heerlijk achter de naaimachine te kruipen.
    Hopelijk binnenkort weer een gezellig blogbericht van jou. Ik lees ze graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Deze jurk past ook perfect bij je nieuwe job, proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo mooi!! Helemaal passend bij jou ;-). En proficiat nog met je nieuwe job, die mij toch wel een grote uitdaging lijkt (ik zou het in ieder geval niet kunnen, denk ik)!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!