Dit is GEEN MINNIE MOUSSE jurk!



Ik ben niet zo'n fan van Disney. Ik heb dus absoluut geen Minnie Moussejurk gemaakt.
Mijn mosterd haalde ik bij tante Hilde.
Dit patroontje tekende ik dus zelf met behulp van en groot blad en een t-shirt van de meisjes.
Ik verknipte het voorpand in drie en zette dat nadien weer aan elkaar. Wat meer werk, maar het geeft een extraatje aan de jurk.
Het achterpand knipte ik in twee en is voor zien van een rits. Wist je dat ik nu graag risten inzet? Dankzij deze methode.
Ik werkte het geheel af met biais. Bij nader inzien moet ik de armsgaten nog wat groter maken, maar ik knipte dit jurkje ten tijde van mijn naaimachineloze avonden.
Deze jurk maakte ik ook al eerder voor Mona. In oranje en gele appeltjes. Ik ga die rits eens herdoen, want nu kan ik dat beter. Ik ben zowaar een beetje naaikennis rijker!




Reacties

  1. Wat een mooi dametje!
    Leuk jurkje, blijft leuk die rood-witten stippenstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n dame, seg! Fantastisch, echt met stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooooi! Echt een heel mooi model.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk, en die kleine meid kan er ook wat van. Zonnebrilleke en zwarte schoentjes, nog even en ze kan de catwalk op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, zo schoon! Ik heb het rood-witte-bollekesstofke ook liggen, zou dat ook nog gaan voor iets grotere meiskes?
    (En minniemousse, is dat zo gelijk chocomousse maar dan met muizekes ;)?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He Stien, zolang ze pvv zijn zal dit jurkje beeldig staan :-)
    Vanaf het moment dat er volume komt, heb je een ander patroon nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze staat er Beeldig mee !;-)
    En zo blij dat ze is, echt schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schitterend !
    klaar voor de catwalk!
    moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou zeggen: Wat een vamp! Maar dat klinkt wat fout voor zo'n klein meisje. 't Is echt een heel mooi jurkje: lief en flitsend tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt een superleuke jurk, zowel het patroon als het motiefje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap gedaan, zo op basis van een t-shirtje... mits een beetje vindingrijkheid kan je daar geweldig veel variaties op verzinnen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kna-hap! Echt heel zwierig. Is dat onderste stuk een (halve) cirkelrok?
    Echt heel schoon, zenne.

    PS: Ik ben - op dit moment! - bezig met de tutorial van het rokske. Ga straks eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weeral erg schoon... een echte diva

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow...meer komt er precies gelijk niet uit bij mij. Impressed!
    En uw model kan het idd nogal 'afgeven'. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had helemaal geen link gezien met Minnie Mouse. Ik hoop dat die gedachte snel uit mijn geheugen verdwijnt want anders ga ik rood-witte polkadotjes echt niet meer mooi vinden. Ik vind MM een trut. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaw, super! En mega-goeie you-tube videotip voor het inzetten van de rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, Boomie! Gevonden bij Miss Stik en zij had hem via Madame Zsazsa. Het is maar dat je het weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig mooi en de schoenen + bril maken het plaatje zo af!

    groet Wiek

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi. Staat goed bij haar huidje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Correctie, ik had hem via YouTube. MmeZsazsa heeft dezelfde techniek wel uitgelegd in heel leuke prentjes: http://madamezsazsa.blogspot.com/2010/03/het-plooirokje-bestaat-dat-twee.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nu nog ne strik en 't is een echt Minnie *stout*
    neen ... echt zeer geslaagt, ik ben zowat jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  22. aaaaaaarch, ik heb een dt fout geschreven.
    Maar ik verzeker u, ik kan misschien niet zonder -dt fouten schrijven, maar ik kan wel goed tellen :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooh! Dit is echt het prachtigste jurkje ooit, zo mooi, een echte kleine diva zeg :-) Ik wil er ook zo eentje!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een dame zeg! Prachtig jurkje heb je gemaakt! En als je MM niet genoemd had had ik er niet aan gedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dat vind ik dus een prachtig jurkje he!!! en met die schoentjes daaronder, helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dat vind ik dus een prachtig jurkje he!! en met die schoentjes eronder, helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En dat allemaal dankzij jouw handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit is echt overdreven mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!