Rokjesfabriek

Ik maakte rokjes. Grote-meisjes-rokjes.






Eéntje voor mij met zakken omdat ik die van Lien zo wijs vond en eentje voor mijn buurvrouw.
Voor beide rokjes gebruikte ik hetzelfde patroon als basis en ik gebruikte wel een rits.
Ik gebruikte dit patroon al eerder. Maar ik speel met patronen. Voor mijn eigenste lange benen verlengde ik het patroon en ik tekende grote zakken er bij. Mijn buurvrouwtje had het graag sober.
Dit rokje wordt weer helemaal anders met lintjes of paspel of waarom geen zak er op plakken aan de voorkant?
De mooie stofjes komen van Vermiljoen. En ik doe een oprechte oproep om beide stofjes én helium nog eens in te slaan.
Merci, Lien!
Het patroon is van burda en kan je los kopen bij Veritas of online. Het nummer is 8176

Bij mijn speurwerk ontdekte ik nog twee rokjes in mijn kast naar hetzelfde patroon. Ik ga dringend eens aan een nieuwe uitdaging beginnen. Ze ligt geknipt klaar. :-)

Reacties

  1. Schitterend geworden. Als ik het goed heb (staat ergens op je blog) komt het patroon uit een Burda. Weet je toevallig welk nummer? Dan kan ik eens in de bib daarvoor kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Die zakken, stik je die er dan uit je hoofd bij of staat dat ook in het patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voilà, gegevens van het patroon staan in het berichtje.
    Liesel, ik teken die zakken zelf. Dat is niet zo moeilijk, hoor. Die zakken staan niet op het patroon. Ik leerde zakken maken door de milkmaidskirt te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gij zijt echt zo knap eh! Ik leerde ook al vroeger zakken maken (o.a. de maart '09 rok), maar kan dat dan moeilijk in een ander patroon inbrengen of ik zou al eens heel goed moeten nadenken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb gewoon geen schrik om dat eens te proberen. Trial and error.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik roep keihard mee om de Helium en die blauwe met gele bloemekes. De galaxie heb ik gelukkig nog liggen.
    Ik ga dit patroontje binnenkort ook eens uitproberen. Ik vind ze alletwee geweldig! Doe zo verder zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allebei om ter mooist! En de Galaxie is er terug bij Vermiljoen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!
    Het eerste rok(je) vind ik het mooist! Maar dat komt puur en alleen door het stofje!

    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Griet! Gij kunt dat zo goed...
    Echt heel mooi allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel heel mooi en inderdaad, die dochters hun kasten hangen overvol... tijd om eens iets voor onszelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die tip van dat patroon, dat hadden we nu eens nodig zie, dank je wel. Ik verdenk je ervan dat je mensen kan aanzetten om rokskes te gaan maken ;-).Veel te mooi zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is de bedoeling, Marina! Andere inspireren en inspiratie halen bij anderen! Laten zien wat je maakt, hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'Ik speel met patronen' , alsof het niks is allemaal.
    Ik ben al blij als ik een simpel patroon tot een goed einde breng, zonder aanpassingen of foliekes!
    Zelfs als het patroon het uitlegt, krijg ik nog geen zakken fatsoenlijk in een rok gezet.
    Echt schoon rokskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Staat er geen huis te koop in jouw straat? Want zo'n buurvrouw wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Boomie, kom maar af! Lijkt me super! Een creastraat.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!