Jas voor Emma, part two


Een kinderjas moet tegen een stootje kunnen. Zeker bij Emma.
Ze schuurt over elk muurtje, zwiert de jas op de grond, ook bosgrond en gaat er dan op spelen.

De wollen versie, deze, ziet er na enkele weken zelfs niet meer kringloopwaardig uit.
Gelukkig lag het patroon nog klaar.
Papa koos de stof, mama knipte en stikte en stuurde dochter "in 't nieuw" naar school.


De stof is een soort fluweel van "In den beer", de bruine voering is een bruin schapenvachtje, in de mouwen zit oranje gladde voeringstof en de jas heeft nog een binnenlaag in fleece.
Het patroon komt uit de ottobre 6 van 2008.





Er ligt hier nog reservestof klaar voor het geval...

Reacties

  1. Ik heb zo ook van die kinders in huis waar de niets tegen opgewassen is omwille van onbevangen , onbezorgd en lekker wild met zo een blik van niets kan me deren, en waar het leven vanaf spat, de mams zorgt wel voor iets nieuws blik hoort er ook bij. En de waspoeder die tegen mijn kinderen bestand is moet ook nog uitgevonden worden en nee ik kan er niet kwaad op zijn, ik ben zelfs blij dat ze zo heerlijk kunnen ravotten en gezond zijn.
    En voor jou geeft het alweer een mooie creatie, en een nieuw jasje, inderdaad nummer 2,3,4,...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat de winter maar komen want die jas ziet er heerlijk warm uit! Hopelijk kan ze de jas lang aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Papa heeft een mooie stof gekozen. Mooie jas!
    Hier gaan vooral Dennis zijn schoenen niet lang mee, zijn 2de paar sinds september is bijna versleten. En helaas kan ik nog geen schoenen maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op dat vlak mag ik niet klagen! Valentine haar kleertjes slijten amper.

    Kon eerst niet geloven dat het om die blauwe jas ging (toen je schreef: diegene die zelfs niet meer kringloopwinkelwaardig was). Heb dan maar eens geklikt en ja hoor! Die jas ging dan jammer genoeg ook niet lang mee hé. Maar allé... Voordeel voor Emma is dan wel dat ze nu terug een nieuwe jas kreeg hé! Die trouwens heel mooi is! Ik vind het kapje zoooooooooooo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rokjes, daar doen ze wel een poos mee, maar t-shirts met vetvlekken, broekkousen met gaten...
    Een beetje creativiteit is soms nodig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer van het mooie blauwe jasje, maar deze is gelukkig ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat jij heel courageus bent, dat denk ik dan! Drie jassen heb jij al gestikt voor deze winter. Drie! En alledrie even mooi!
    Ik ben zwaar jaloers op jouw productiviteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo origineel! Zeg nu zelf, zo'n jas vind je toch in geen enkele winkel? Dat is zo leuk aan kunnen naaien é!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei oei, en ik klaag dat mijn zoon wat meer zorg moet gedragen voor zijn gerief (lees jas, schoenen, muts enzo), maar hij draagt wel al zijn derde winter zijn jas ...
    Maar eerlijk gezegd, als ik zo'n moeder had die om de paar weken een nieuwe prachtjas tevoorschijn tovert ... mja, ik zou ook zwichten hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een pracht-exemplaar!
    Een leuk en vrolijk stofje, papa heeft duidelijk (ook) smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oo zo lief met dat pinnemutskapje !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ????? Dus dat geweldig schone, blauwe jase is stuk???
    Deze versie is ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helaas pindakaas, hij ziet er echt niet meer uit. Gelukkig straalt Emma weer in haar nieuwe jas!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!