Klassiek of speels?






Met een tricot gekocht in Brussel maakte ik twee klassieke Lotta-rokjes vooor de meisjes. De meiden van het naaiclubje waren getuige van het gemak van het maken van deze rokjes.

En ze zitten heel comfortabel. Dat werkt niet tegen, is elegant en zwiert.

Het kan ook heel anders, met een vrolijk printje. Van Koekepeertje bijvoorbeeld.
Deze roodkapjes tricot is wat dikker, maar dit is het bewijs dat je met tricot nog andere dingen kan maken dan t-shirts en onderbroeken :-)



En dat zwiert nogal!



En passen die kralen er niet schitterend bij?




Ik vond ondertussen reeds een scanner, dus dat patroon volgt snel. Welke maten lijken interessant?

Reacties

  1. Het ziet er weer prachtig uit! Voor hier een maatje 86/92?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind ze prachtig!! kan het ook in maatje 104-110?
    gr. janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, en ook maatje 122 /128... joepie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat een geweldige rokjes !
    Jammer genoeg ga ik mijn 11-jarige daar niet meer heel blij mee maken... hoewel.... in een stoer stofje ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, echt! En zo'n mooi tricot uit Brussel. Voor hier een maatje 92 als het kan, dat zou super zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MOOI! Voor ons ook maatje 122-128 alstublieft!

    In de roodkapjes tricot is het rokje ook prachtig en de kralen passen er schitterend bij! Ze zijn precies voor dienen tenue gemaakt!

    Kan je met een gewone naaimachine ook makkelijk tricot naaien? Zijn er dan dingen waar ik moet op letten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig schoon ! Maatje 128 en maatje 116 zijn zeer welkom :)
    heb je hiervoor een overlock nodig of kan het ook met de simpele naaimachine ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Zaanse zolder. Ik heb er ook al eentje liggen in de allstartricot. Dat is wat stoerder.
    @Soraya, ik maakte ze vroeger in katoen zonder overlock. Met de naaimachine kan dat ook, maar dan heb je een minder mooi resultaat. Werk dan met de tricotsteek of met een tweelingnaald.
    @Kikaatje, met de overlock gaat het veel sneller en je hebt een veel mooier resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Vooral in dat roodkapje-stofje!
    Hier graag maatje 116!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh maatje 92 zou fantastisch zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die rokjes zijn echt geweldig. En oh in dat roodkapjesstofje!!! Persoonlijk ga ik voor maat 92 en maat 104/110 (allez, persoonlijk, voor mijn dochters; ik heb een grotere maat ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Griet! Je brengt me op ideeen, om de stapel tricot hier snel te reduceren,...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit rokje is echt beeldschoon! Ook heel erg welkom bij mijn dochter die zo graag draai-jurken/rokken draagt. Maat 128/134 is voor mij erg welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O prachtig, gaat dat dan mijn eerste tricotproject worden...ik moet er toch een keer aan beginnen.
    Maat 104 - 122.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige rokjes... ik zou het heel fijn vinden als ook een groter maatje vertegenwoordigd is, veel leuke patroontjes gaan maar tot klein.... mijn verzoek dus: 134-140!

    Groeten,
    Caroline (uit Rotterdam die zelf dit weekend Brussel bezoekt en daar ook op stoffenjacht gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zeg ook 128 of 134/140 het is echt een super leuk rokje

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een super leuk rokje. Dat "zwieren" is hier altijd super belangrijk. Graag maatje 122.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor komend voorjaar wordt het maat 80 denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooi Ik sluit me aan bij maat 104/110

    BeantwoordenVerwijderen
  20. bij mij zou maatje 80 ook mooi nuit komen:D of zelfs maat 74. Mijn dames zijn niet zo dol op rokjes maar de oudste heeft al door dat als je op jhet potje plast wel handig is een rokje aan te hebben. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super mooi gewoon ; graag maatje 110/116 en ook één voor de iets grotere meisjes bv een bijna 40 jarige met meestal een medium.
    blijf maar creëren en delen.
    groetjes blogloze mi die ook een beetje prutst

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi! Een maatje 122-128 is zeker welkom!
    Vallen die rokjes ook zo mooi met katoen? Ik heb me namelijk nog nooit aan tricot gewaagd :)
    Groetjes,
    Janne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, een maatje 122/128 gaarne :-) Ziet er leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 128 of 134 en ook 116? HEEL GRAAG!
    MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Janne, Ik maakte ze vroeger in katoen, maar dat valt niet zo mooi. Tricot is leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk stofje. En hier zou ik ook wel scoren met zo'n zwierig jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die rokjes zijn echt leuk! De schoentjes trouwens ook. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Voor mij ook maatje 140 graag, inderdaad moeilijker te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. graag maat 104. Of groter, dan is het gewoon voor later. Leuk zo'n zwierrokje. Elk meisje droomt daarvan!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ooohhhh das leuk hier 104/110 en 86/92 graag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Voor mij graag maat 110/116 :-), en nu krijg ik nog meer zin om voor kerst een overlock tvragen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hihi zo grappig, ja het zwiert nogal, zo leuk voor de kids. Ik was ook verzot op zulke kleedjes en rokjes toen ik klein was x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Aha!Ik heb dezelfde stof liggen maar wist niet goed wat er van te maken. Goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve meid ze zijn heeeeeeel errug mooi! en ik ben er het bewijs van dat ze mega supersonisch snel klaar zijn met een overlock! ik ga, als ik de mijn heb, zeker het patroon testen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!