Geen-gedoe-jurk bis

Zoals eerder gemeld, maakte ik drie jurken volgens hetzelfde patroon. Voor Emma maakte ik er ook eentje in blauwe tricot. Die staat haar veel beter.

En toen kreeg ik bezoek van een vriendin en terwijl ze een tasje thee dronk, stikte ik voor haar dochter nog een exemplaar. Reken op een goed half uur.







Ik kan uit een meter tricot een jurk in maat 128 maken en een muts. Maar die zie je later wel.
Als kinderen zichzelf mogen kleden, dan kiezen ze voor deze soort jurken. Die zijn gemakkelijk aan te trekken, wringen nergens tegen...


Patroon
aanpassing van het patroon: ik stikte een smaller strookje aan de mouw om geen floddermouw te hebben en deze kunnen ze optrekken en ze blijven zitten. Ik stikte in de zijnaad lussen waardoor ik een striklint kan stoppen.
Stof
Tricot van Znok. Te vinden bij Vermiljoen en momenteel in solden. Hoera!

Edit: Emma speelt Fundels

Reacties

  1. Jaaaaaa! Die staat haar inderdaad wel beter. Echt mooi, Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk jurkje zeg.
    Ik ga het patroon ook bestellen.
    Is kijken of mijn meisje hem wil dragen als de jurk zover is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan zegt ze zo eventje: op een halfuur gemaakt. Zo eventjes langs haar neus weg.
    Zucht! Gij zijt niet te doen gij! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Ik wilde het patroon ook net bestellen maar het is uitverkocht, heb je eventueel zin om het door te mailen?
    Groetjes Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik ook eens een tasje thee komen drinken met mijn dochter ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lies, ik heb geen mailadres van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Opnieuw zeer mooi! Waw, op een halfuur! Tx for the app-tip: meteen gedownload en ziet er zeer leuk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. liesjeribbens@hotmail.com
    mercikes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo ijverig, zeg!
    Ik wil ook nog eens een tas thee drinken met jou. Maar dan wel om bij te kletsen, mag dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai op een half uurtje tijd. Knap werk en dan nog zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. aaaaaaaah uitverkocht.Zullen we wat ruilen voor het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig! Prachtig model !(zowel kleedje als mooie meid)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mag je mij ook eens doormailen als je wil. Kleedjes zien er super uit! Mail: mamavanf@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 't Kleedje staat haar echt goed ! Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor! En een zaligheid hé die jurkjes. Hier ook een favoriet en inderdaad zeer snel klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klaar op een half uurtje??? Mijn mond valt zowat open van verbazing :) Een mouw inzetten alleen al duurt bij mij al een half uur. Tof jurkje, ziet er inderdaad heel comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een jurk in een half uur ! Wie doet dat jou na ???

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een half uur???? slik, je bent niet te doen...knap

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel mooi! je zou ze zo zelf willen aantrekken, zo gezellig ziet het kleedje er uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heb heel veel zin om eraan te beginnen! Wat raar dat het patroon uitverkocht is, ik heb het eergister nog besteld via Etsy / Heide&Finn, en ze mailen het gewoon, dus dan zou het toch niet uitverkocht kunnen zijn! Kopen jullie het ergens anders?
    In ieder geval weer een prachtig jurkje, wat leuk dat ze ook steeds sneller gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heb nog even op je link geklikt, als je op Etsy dan op de foto met de rode jurk klikt, kan je hem volgens mij gewoon bestellen. Hoop dat het jullie lukt! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. WABLIEF!!! Lees ik dit goed? Maak jij zo'n prachtig jurkje in een half uur tijd? Ik denk dat ik dringend ook eens op bezoek ga meoten komen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Op een halfuur gemaakt?Ik ga dat testen,ik heb het patroon ondertussen ook.Maar dat haal ik nooit.Van jou geloof ik dat:)Mooi,met die olifanten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!